אנחנו כאן בשבילכם!

המגזין

נשארים מעודכנים

איך חוסכים היום? – קופת גמל להשקעה

מאת: אבי קליאזי

[email protected]

מחפשים פתרון לחיסכון לחופשה בחו"ל? חיסכון לילדים? לנכדים? מהן האפשרויות כאשר פק"מ בבנק מספק תשואה אפסית? 

מרביתנו זוכרים את קופות הגמל הישנות בהן ניתן היה להשקיע באופן עצמאי כחיסכון הניתן למשיכה כעבור 15 שנים. בשנת 2005 הופסקה האפשרות לפתוח קופות גמל מסוג זה, ומשנת 2008 כל הפקדה לקופת גמל ניתנה למשיכה רק כקצבה בגיל פרישה. 

"סגירת הברז" של קופות הגמל השאירה את הציבור ללא פתרונות. בשנת 2016 הוצג מוצר חדש שסיפק מענה בדיוק לבעיה זו – קופת גמל להשקעה, המאפשרת נזילות מחד והטבות מס למושכים כקצבה בפרישה מאידך. 

אז מה היא "קופת גמל להשקעה"?

קופת הגמל להשקעה היא מוצר חיסכון פיננסי המאפשר ליהנות ממגוון מסלולי השקעה, בדומה לקרנות השתלמות וקופות גמל. הסכום הנצבר בקופה אפשרי למשיכה בכל עת, ללא קנסות, בכפוף לתשלום מס רווח הון של 25% (על הרווח הריאלי) וכאשר הוא נמשך כקצבה בגיל פרישה – הוא פטור ממס; לקופת גמל להשקעה ניתן להפקיד כל סכום, ועד להפקדה של כ 70,000₪ לתעודת זהות לשנה (הסכום צמוד ומתעדכן כל שנה); כספי העמיתים מנוהלים בהשקעות שונות (בדומה לקרנות ההשתלמות) ובעיקר בשוק ההון; בתי ההשקעות מחזיקים מספר מסלולים עם רמות סיכון משתנות; וכן ניתן לנייד את קופת הגמל להשקעה בין בית ההשקעות השונים. 

מהם יתרונות החיסכון בקופת גמל להשקעה? 

נזילות – החיסכון בקופת גמל להשקעה זמין ונזיל ומאפשר משיכה בכל עת (תוך מספר ימי עסקים), ללא קנסות ועם תשלום מס רווח הון בלבד. 

דחיית מס – ניהול השקעות בקופת גמל להשקעה אינו חייב במס, ולכן תשלום המס יתבצע רק במשיכת הכספים כסכום הוני (לא קצבה). המשמעות היא, שה"מס" אותו יש לשלם ממשיך לעבוד עבורנו וכך מגדיל את הרווחים.

מגוון מסלולי השקעה – לקופת גמל להשקעה מגוון רחב של מסלולים ברמות סיכון והתמחויות שונות. מסלולים של 100% חשיפה למניות, מסלולים מחקי מדד, מסלולים עם חשיפה קטנה של מניות, ומסלולים שיקליים וכספיים ללא מניות בכלל.   

מעבר בין מנהלי השקעות – קיים מבחר גדול של בתי השקעות באמצעותם ניתן לנהל את קופת הגמל להשקעה, וניתן לעבור בין בתי ההשקעות ללא פגיעה בזכויות וללא אירוע מס. 

דמי ניהול – דמי הניהול בקופת גמל להשקעה, נמוכים ממרבית אפשרויות ההשקעה הקיימות היום, פוליסות חיסכון, תיקי השקעות וכו'.  

שקיפות – ביצועי קופות הגמל להשקעה שקופים וניתן לראות אילו מנהלים משיגים תשואות טובות יותר לאורך זמן. 

פטור ממס – פטור ממס למושכים כקצבה לאחר גיל פרישה. 

למי מתאימה קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון שיכול להתאים לכל אחד ובכל גיל, כפתרון לחסכון לטווח קצר, בינוני וארוך, כולל להורים המעוניינים לפתוח קופת חיסכון ייעודית על שמם של הילדים.

למה לשים לב כשפותחים קופת גמל להשקעה? 

תכננו והגדירו למה מיועד החיסכון. הגדרה זו תעזור לכם לבחור את רמת הסיכון. כלל אצבע – ככל שטווח ההשקעה ארוך יותר ניתן להגדיל את הסיכון, בכפוף כמובן לאופי שלכם ולנטיית הסיכון הסובייקטיבית.
לאחר בחירת רמת הסיכון המתאימה לכם, בדקו את ביצועי בתי ההשקעות השונים. הקפידו לבדוק את הביצועים לאורך זמן ולא רק את אלו של השנה האחרונה. 

המלצתנו היא תמיד להיעזר באיש מקצוע בעל רישיון הן להתאמת המוצר הנכון עבורכם והן לצורך לווי מתמשך. 

אבי קילאזי סוכן ביטוח פנסיוני, הינו סוכן ביטוח פנסיוני בעל רישיון מוסמך מרשות שוק ההון והביטוח, אשר פועל כסוכן ביטוח פנסיוני ולא כיועץ פנסיוני. עובד בשיתוף סוכנות ביטוח תאגיד בשם "סלע סוכנות לביטוח בע"מ" אשר הינה סוכנות ביטוח בעלת רישיון סוכן תאגיד, בבעלות מיטב דש השקעות בע"מ. המידע המפורסם לעיל מובא באופן כללי, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כמידע שלם וממצה. מודגש כי האמור מבוסס על הוראות הדין וככל שיש סתירה בין האמור לעיל לבין הוראות הדין תגברנה הוראות הדין. כמו כן, אין באמור כדי להוות תחליף ליעוץ כלשהו, ובכלל זה: יעוץ או שיווק פנסיוני, שיווק השקעות, יעוץ מס.

אנחנו כאן בשבילכם!